maanantai 22. kesäkuuta 2015

Työryhmä esittäytyy, osa 9: Patty & Cha-Cha

Patty

Pattyä näyttelee Jane Hölsö 19v Seinäjoelta. Näyttelen Grease-musikaalissa Patty Simcoxia, itsevarmaa cheerleaderiä eli hahmoni ei omasta itsestäni paljoa poikkea. Yleensä omaan hahmoonsa perhtyminen vaatii itseltään paljoa, että saa siihen sen oikean tyylin. Pattyn olemus oli jo valmiiksi hyvin lähellä sydäntä joten kauheaa työtä hahmon valmisteluun ei tarvinnut tehdä.

Olen opiskellut EPOlla Teatterilinjalla nyt vuoden, jonka aikana olemme tehneet kaksi teatteriesitystä, ala- ja yläasteen näytelmissä olen ollut myös hyvin vahvasti aina mukana. Se on kaikki kokemus joka minulla on teatterinäyttelystä. Kameran edessä näyttelyn koen kuitenkin enemmän omaksi jutukseni. Olen tehnyt YLEn ohjelmiin avustajan hommia sekä olen mukana tosi-tv ohjelmassa "Lomamatka 80-luvulle" jota esitetään koko kesä 2015.

Tässä produktiossa haastavaa on ollut ns. "Jatkuva hereillä olo". Pitkät päivät ja jatkuva uuden asian oppiminen on uuvuttavaa ja tuntuu että välillä on motivaatiota pitänyt kaivella kivenkolosta. Onneksi meidän työporukka on kuitenkin loistava ja tsemppaava. :)

-Jane

Cha-Cha

Olen Katri Kylmäkorpi. Olen 19-vuotias ja valmistuin juuri Seinäjoen lukiosta. Greasessa näyttelen Cha-Cha DeGregoriota. Cha-Cha käy St.Bernadette's'in koulua ja sokkotreffejen kautta päätyy Rydellin tanssiaisiin Kenickien kanssa.Roolissa on ollut haastavaapäästä Cha-Chan itsetietoisen ajatusmaailman sisälle joka on kaukan omasta luonteestani. Hän on oman koulunsa paras tanssija, tietää sen ja käyttäytyy asemansa mukaan.

En ole aikaisemmin ollut mukana näin isossa produktiossa mutta näyttelemistä olen päässyt kokeilemaan lukion erilaisissa produktioissa. Haastavinta on ollut vireystason ylläpitäminen. Harjoitus päiväy ovat pitkiä ja täynnä toimintaa. Pitää pystyäolemaan läsnä ja aktiivisena sekä tulisi löytää into myös silloin kun kohdalle sattuu niitä huonompia päiviä.

Esityskaudelta odotan ooppera-areenan tarjoamia hienoja puitteita ja sitä, että pääsemme näyttämään yleisölle kovan harjoittelun tulokset! Musikaalista tulee hauska ja menevä ja koko porukasta on hitsautunut tiivis energinen yhteisö jolta saa voimaa työskentelyy. Toivottavasti lavalta välittyy yleisölle se että meillä on ollut aivan sairaan hauskaa tehdä tätä musikaalia!

-Katri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti