keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Työryhmä esittäytyy, osa 11: Marty & Jan

MARTY

Hei! Mun nimi on Elina Tähtelä, oon kotoisin Haapavedeltä, missä aloitin tanssimisen jo kuusivuotiaan. Tänä vuonna olen opiskellut Ilmajoella Etelä-Pohjanmaan opiston tanssilinjalla ja sitä kautta päädyin mukaan tähän upeaan musikaaliin!

Musikaalissa olen Marty, häntä kiinnostavat enemmän pojat kuin koulukirjat. Hän on pinkkien mimmien jengin jäsen ja omaa melko kevytkenkäisen maineen. Marty on Elvis fani ja muutenkin arvostaa tyylikkyyttä ja näkeee vaivaa ulkonäköönsä. Minusta on Martyllä on upea asenne, hän jaksaa yrittää ja toivoa että joku poika vielä lopulta haluaa juuri hänet! 

Tämä on tähän mennessä suurin prokkis missä olen päässyt olemaan mukana. Parasta tässä Greasen tekemisessä on meidän hieno porukka millä tehdään töitä! Olen myös oppinut monta uutta asiaa musikaalin teosta, mikä on ollut todella mielenkiintoista. Ollaan tehty paljon tän musikaalin eteen ja odotan että esitysviikolla päästään hurmaaman yleisö! 
50-luvussa on taikaa ja kunnon meininkiä!                                                                              


 JAN

Tsängtsäng! Mä oon Hakalan Johanna, 19-vuotias teuvalaistypy. Grease-musikaalissa mut nähdään yhtenä Pink Ladyna, kun teen suklaapusuja rakastavan Janin roolin. Jan on Mimmeistä ehkäpä hupsuin ja lapsellisin, mutta silti ehtaa tyttöjengikamaa. Janin roolia on ollut mukavan haasteellista tehdä, ja esityskauden lähestyessä on rooli alkanut tuntua entistä enemmän omalta. Parasta Janin roolissa on ehdottomasti se, että saan syödä näyttämöllä useampaan otteeseen, yum!

Mahdollisuus päästä mukaan Greaseen tarjoutui opintojen kautta, sillä opiskelin lv.2014-2015 opistolla teatterilinjalla. Esiintymiskokemusta mulla löytyy mm. kesäteatterista, musiikkinäytelmästä, revyistä ja jopa tv-sarjasta, mutta Grease on ensimmäinen pitkä musikaali, jossa olen mukana ja hyvä näin! On ollut upeaa saada työskennellä näin motivoituneen ja hauskan porukan kanssa, eikä treeneihin ole koskaan pitänyt mennä hammasta purren. Harjoittelun intensiivisyys toki löi ällikällä, en olisi uskonut että tanssin, laulun ja näyttelijäntyön yhdistäminen kävisi NÄIN kovasti kunnon päälle, joten on ollut hienoa seurata sekä omaa, että porukan kehittymistä!

Grease on ihana kuvaus ja kasvutarina 1950-luvun nuorten kertomana, ja sen teemat on tunnistettavissa nykypäivänäkin. Tuu siis kattomaan meitä Ilmajoen ooppera-areenalle, sillä juuri teille, te kovimmat kundit ja makeimmat mimmit, rokkaa GREASE! ;)


Kesäterkuin, 

Elina ja Johanna                                                                         



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti